الخميس، يونيو ٢١، ٢٠٠٧

آآآآآآآآه يا نافوخي ... أنا انضربت بتاج

وأخيرا وبعد طول انتظار واحد عبر أهلي وحدفني بتاج وهو صديقي محمد ومدونته فن الحياة
هو تاج رزل بصراحة بس مقبول منك يا صاحبي ومعذرة علي التأخير في الرد عليه .. ظروف الامتحانات بأه
يلا نبتدي بأول سؤال


انت مين؟؟

وانت مال ........ سيادتك شغال عصفورة بعد الضهر ولا إيه
عموما يعني الموضوع مش سر
بص يا سيدي .. أنا اسمي خالد .. أدين بدين خالد .. وأنتمي لدعوة خالدة
(خالدة دي احتمال يبقي اسم مراتي) .. أدرس في كلية من كتر ماهي طويلة يتهيأ لك إنها خالدة برضه.. بحاول أعمل أي حاجة يفضل أثرها من بعدي خالد .. عشان أوصل في الآخر لجنة الخلود (خلود ده كان دلعي زمان)
أظن المعلومات كفاية وزيادة ولو عايز أكتر تقدر تطالع تدوينة كتبتها قبل كده بعنوان وبحثت عن ذاتي .. فوجدت ؟؟


مين أكتر 6 شخصيات بتحبها ؟؟؟

ستة بس !!!!! انت معندكش اصحاب يابني وعايز تطلع عقدك عالناس ؟؟؟
عموما يا ريس هحاول
نيابة عن كل الأنبياء أختار .. سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم
نيابة عن الصحابة أختار .. سيدنا خالد بن الوليد
نيابة عن التابعين أختار .. الحسن البصري
نيابة عن المحررين أختار .. صلاح الدين الأيوبي
نيابة عن المصلحين أختار .. حسن البنا
وتبقي الشخصية السادسة مبهمة لن أفصح عنها وتحتمل أن تكون أي واحد مش هقولكو عليه
ملحوظة : أبويا وأمي باعتبرهم وأنا شخص واحد عشان كده مش مكتوبين


هل أنت سعيد ؟؟؟؟

لأ .. أنا خالد (:
والله مشروع السعادة ده متأجل شوية لحد مانشوف كتابنا هيبقي في اليمين ولا الشمال


لو اجتمعت مع حسني مبارك هتقوله إيه ؟؟؟؟؟

معقووووووولة ... انت حسني مبارك بنفسه
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم


لو معاك مليون ونص هتعمل بيهم إيه ؟؟؟؟؟

انت هتهرج يلا ولا إيه ؟؟.. المليون ونص اللي انت فرحان بيهم دول شوية فكة في محفظتي
عموما يعني لو لقيتهم معايا أول حاجة هحولهم باليورو وبعدين هاخد شوية أشتري بيهم عربية مرسيدس لماما عشان أنا وعدتها وانا عندي 5 سنين اني لما هكبر هجيبلها عربية مرسيدس عشان ضهرها كان بيوجعها لما كانت عربيتنا (هتلاقوها معروضة في المتحف المصري) بتطلع مطب ..وباقي الفلوس ثص لفلسطين ونص لمصر


بتحب مصر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أكتر من الفول والطعمية والأيس كريم كمان


بتحب البنات ؟؟؟؟

مممممممممممممممممممم احم احم ... هما اللي بيحبوني


انت مسلم ؟؟؟

أمال بوذي مثلا وبستعبط
انت مش شايف شعار الإخوان المسلمين فوق


ليه ؟؟؟؟

آآآآآآآه .. انت فاضي بأه
علي العموم .. حوار ليه ده طويل أوي احتمال أعمله تدوينة لوحده


ايه أكتر موقف محرج اتعرضت ليه ؟؟؟

يوم ما عرفتك يا بايخ
الموقف اللي بعديه بأه هحكيلكو عليه
واحد قريبنا من بعيد كان كل مايشوفني يسلم عليا بحرارة أوي ويسألني عن تفاصيل في حياتي يمكن أنا نفسي مش عارفها وبالتالي أنا كمان كنت بسلم عليه بحرارة جدا بس للأسف الشديد مكنتش عارف اسمه!!!!
المهم في مناسبة عائلية اتكسفت من نفسي وقلت لازم أعرف اسمه .. المهم سألت واحد قريبنا من بعيد برضه بس كنت عارف اسمه .. هو الأخ اللي قاعد هناك ده اسمه إيه لحسن كل مايشوفني يسلم عليا بحرارة أوي وأنا مش عارف اسمه
لقيت قريبنا اللي أنا سألته ده عمال يضحك ولقيته بينادي علي الراجل اللي أنا عايز أعرف اسمه وبيقوله الحق يا دكتور عبدالله .. خالد بيسألني عن اسمك .. واكتشفت ان الاتنين كانوا اخوات (صباح الفقر يعني ) وانا مش عارف


واتصرفت ازاي ؟؟؟

قولتله لأ أنا عارف الدكتور عبدالله طبعا أنا بسأل علي اللي قاعد جنبه (الحمد لله مطلعش أخوه التاني) وربنا يسامحنا بقي


ايه الأمنية اللي بتدعي ربنا يحققهالك ؟؟

انه يرضي عني أولا ويريحني منك ثانيا



وبعد طول كتابة أخيرا خلص التاج ومعدش فاضل غير إني أبعته .. بس المشكلة فيه ناس كتير أوي عايز أبعتهولهم
هختار منهم
1- مصطفي أبو شعر طويل ومدونته .. مش عارف اسمها
2- أحمد ومدونته .. إشراقة قلم
3- ميدو مجدي ومدونته .. فري إيجيبت
4-عمرو طموح ومدونته .. نجوم الحيرة
5- أبو الوفا ومدونته .. كرينيم

هناك ١٦ تعليقًا:

About Me يقول...

يا هلا يا أهلا بيك وبمفاجئاتك الجميلة....انا وصلني التاج بتاعك يا خالد وهرد عليه انشاء الله في أقرب وقت
اصلي مشغول شوية اليومين دول بس هرد عليك انشاء الله

خالد أبوالفضل يقول...

براحتك يا عم ميدو
انت يا باشا ترد وقت مانت عايز ترد
وفي الآخر إحنا لينا الشرف إنك ترد علينا يعني
وربنا يكرمك ويعينك علي شغلك ويوفقك فيه إن شاء الله

عصفور المدينة يقول...

حلو يا عمو والله
جميل الموقف مفاجأة
أنا عايز مرسيدس أنا كمان

فن الحياة يقول...

:D لا موقف فعلا مضحك اوي بتاع قريب

Hamzawy يقول...

حلو اوي التاج ده بس عايز اسألك بأه انت تعرف مين زيزو المعاك

عايز تفكر وترد عليا هنا

http://ourvoice2007.blogspot.com/

نـــــــور يقول...

اجابات حضرتك جميلة ماشاء الله

وربنا يجعل لك نصيب من اسمك .. خالد

انا من اكثر الشخصيات المؤثرة اللي قرأت عنها كلللل حاجة سيدنا خالد بن الوليد ..

ربنا يبارك فيك

خالد أبوالفضل يقول...

أخي عصفور الجنة
متغلاش عليك
بس المرسيدس بقت موضة قديمة أوي
لإيه رأيك في ..........
128

خالد أبوالفضل يقول...

فن الحياة
منور
اضحك يا أخويا اضحك
حقك

خالد أبوالفضل يقول...

زيزو زيزو زيزو زيزو .....؟؟
عروستي
هحاول
بس هجيبك هجيبك
فحنا عصافيرنا كتير برضه

خالد أبوالفضل يقول...

الأخ/ت نور
أكتر حاجة عجبتني في ردك .. حوار إجابات حضرتك ده
لولولولولولولوللولولولوليييييييييي
أخيرا حد قاللي حضرتك .. أحمدك ياااااا رب
وعموما متشكريى علي المجاملة ..ده بس من ذوقك

خالد أبوالفضل يقول...

الأخ/ت نور
أكتر حاجة عجبتني في ردك .. حوار إجابات حضرتك ده
لولولولولولولوللولولولوليييييييييي
أخيرا حد قاللي حضرتك .. أحمدك ياااااا رب
وعموما متشكريى علي المجاملة ..ده بس من ذوقك

خالد أبوالفضل يقول...

زيزو يا زيزو
وعرفتك يا زيزو
عرفتك من صوتك في أولي أعمالك الفنية
تحب أقول اسمك هنا ولا نخليه سررررررر
ها يابن الدكتور حمزة نقول ولاااااا
بلاش بلاش
خليها سر لحد لما نلاقي دليل إدانة واضح (:

just-amuslim يقول...

تحية من رب الانام ..

سلام من الله على اهل المدونة ورحمته وبركاته ..

بسمت طويلا عند قراءتي لاجابتكم ..
_حكاية النص مليون تحفة _

وربما انفجرت ضاحكة عند البعض الاخر منها ..

ادام ربي عليكم ابتسامتكم ..

ومزاحكم ..

دوموا بود ..ومرح ..

واني متابعة بحول الله ..


تحية بعبق تلك الابتسامة المرحة ..:)

Hamzawy يقول...

ماشي يا عم انا الوقعت بأولى أعمالي ده
ربنا يكرمك ويبارك فيك

خالد أبوالفضل يقول...

just-amuslim
تحية من رب الأرباب
سلام من الرحمن عليك ورحمة وبركة
تلوح لي علامات الشرف ونسماته لنجاحي في زرع ابتسامة مشرقة لها عبق حلو علي ثغرك
وكادت نفسي تنقلع من الرهبة المقنعة حين بدت معالم الإنفجار من الضحك علي محياك الكريم
أسأل خلاقي أن يديم عليك حب البسمة وروعة الضحكة وجزالة الأسلوب وفخامة اللفظ
دومي فصيحة معبرة حلوة الكلمات
وإني بحول الله فخور بزيارتك لمدونتي ومنتظر لتعليقاتك المثمرة :)

خالد أبوالفضل يقول...

قولتلك يا عم زيزو إن عصافيرنا كتير مصدقتنيش
عموما .. مدونتك عاجباني جدا
ربنا يتقبلها منك